Va povesteam ca am fost plecati in Roma prin mijlocul lunii octombrie 2019 pentru prima noastra tura foto in afara tarii, demarand astfel seria #35mediaPhotoTour. Am petrecut patru zile pe strazile din Roma si ne-am axat pe cateva obiective foarte cunoscute pe care le-am fotografiat la rasarit si la apus.
Avand in vedere faptul ca ne trezeam dimineata de la ora 04.00 si ajungeam in punctele noastre de interes inainte de ora albastra, iar noaptea ramaneam pe strazi dupa apus inca vreo 2-3 ore, preferam ca ziua in amiaza mare sa incercam sa ne odihnim sau sa vizitam cate ceva. Asadar veti gasi mai jos fotografii facute predominant la rasarit sau la apus, ziua pe strazi nefiind prezenti aproape deloc.
De la Sony Romania am primit un minunat aparat foto mirrorless si un obiectiv din seria G Master:
- Aparat foto Sony A7R III, mirrorless Full Frame, 42,4 MP
- Obiectiv Sony FE 24-70mm F2.8 GM
Eram curiosi de cum se va comporta acest aparat impreuna cu un obiectiv din seria GM, ne mai jucasem vreo doua saptamani cu un Sony A7 III impreuna cu obiectivul mai mic 24-70mm F4.0 prin 2018 dupa lansarea lui A7 III si aveam o oarecare parere despre sistemul Sony.
Urmeaza sa va impartasim mai jos impresiile cu care am ramas dupa testarea lui Sony A7R III impreuna cu obiectivul 24-70mm F2.8 GM:
- Avantajul rezolutiei mari este evident si se simte in utilizarea de zi cu zi (atat in bine, cat si in mai putin bine). Ajuta mult daca e nevoie sa faci un crop pentru ca ramai cu destui pixeli chiar daca tai si jumatate de imagine. Ofera foarte multe detalii subiectului, iar impreuna cu minunatul obiectiv de care aminteam mai sus imaginile sunt foarte clare si bine definite. Aberatiile cromatice sunt minime spre inexistente (cel putin pe subiectele fotografiate de noi). Totusi, odata cu imaginile atat de detaliate este nevoie de carduri rapide si de capacitati mari, fisierele raw avand in medie 85 MB.
- Stabilizarea oferita de A7R III ajuta, dar nu atat de mult pe cat ne-am fi dorit. Am fotografiat predominant pe lumina slaba si timpul lung de expunere a fost necesar pentru a putea mentine sensibilitatea ISO la minim. Clar sunt in piata aparate foto ce ofera o stabilizare mai evidenta.
- Fotografierea silentioasa a fost de mare ajutor in spatiile inchise in care am fotografiat, ne-a ajutat sa nu deranjam persoanele prezente in biserici si muzee.
- Focalizarea automata a fost unul din lucrurile pe care le-am urmarit destul de atent. Ne-a placut chiar si in lumina slaba. Sistemul de autofocus din A7R III si-a facut treaba foarte bine, nu am observat niciun focus hunting asa cum am intalnit la alte aparate foto mirrorless de generatie noua (revenim pe subiectul asta in alt articol in viitorul apropiat).
- Fisierele RAW de dimensiuni mari dau de lucru cardurilor din aparat cand se fotografiaza in rafala. Am folosit carduri rapide de la Sandisk si cu toate astea, cand faceam 7-10 cadre in rafala, trebuia sa asteptam ~5-10 secunde pentru a le putea vedea pe toate. Poate cu carduri si mai rapide timpul de asteptare scade. E doar o presupunere, nu am testat cu alte carduri mai rapide.
- Autonomia este una destul de ok, ne asteptam sa fim dezamagiti avand in vedere ca suntem obisnuiti cu autonomia oferita de acumulatorii din DSLR-urile Nikon. Am fotografiat in mare parte subiecte statice, sistemul de AF folosit a fost setat pe un singur punct: AF-S. Nu am avut nevoie de autofocus continuu. Poate ca am economisit ceva baterie si in acest mod.
- Am avut doar un acumulator cu noi, dar ne-am descurcat cu brio pentru ca aparatul ofera incarcarea acumulatorului prin portul USB-C. Am folosit unul din powerbank-urile pe care le-am avut cu noi pentru a-l incarca atunci cand era nevoie. Nu am testat in cat timp se incarca de la 0 la 100%, dar va pot spune ca prin iesirea de 2.1 A a powerbank-ului aparatul a reusit sa incarce acumulatorul de pe la ~35% pana pe la 80% in mai putin de o ora cat am stat la masa la pranz. Este rezonabil, daca nu chiar bine.
- Acelasi port USB-C prin care am incarcat acumulatorul pe timpul zilei in rucsac ofera viteze foarte bune de transfer ale fotografiilor, portul este conform USB 3.1 Gen1. Ar trebui sa se alinieze toti producatorii la standardul asta.
- Stiam ca fratele mai nou A7R IV ofera prin intermediul functiei pixel shift o rezolutie uimitoare: de la 61 MP la 240 MP prin imbinarea a 16 cadre. Stiam si ca A7R III are functia de pixel shift si ne asteaptam sa ne ofere o rezolutie mai mare prin intermediul ei, dar cei de la Sony au ales sa ofere posibilitatea de a imbina cadrele pentru a obtine imagini mai bune, printr-un zgomot redus, imbunatatirea detaliilor si eliminarea efectului moire. Noi consideram ca varianta asta este ideala in primul rand pentru fotografii de produs.
- Cuplul acesta, Sony A7R III impreuna cu obiectivul Sony 24-70 F2.8 GM, este destul de greu, similar cu ce este pe piata in clasa echivalenta la DSLR-uri. Obiectivul este asemanator cu cel de la Nikon sau Canon (variantele de DSLR) daca ne raportam la dimensiuni si greutate.
- Atat body-ul, cat si obiectivul par foarte bine construite, robuste si bine protejate la intemperii. Nu a fost cazul, dar daca ne-ar fi prins ploaia prin Roma cu siguranta nu am fi avut teama de a fotografia in ploaie fara sa le protejam de picaturi.
- Selectorul separat pentru punctul de focalizare este foarte util si usor de folosit chiar si cu aparatul la ochi in timp ce fotografiezi. Te obisnuiesti repede cu pozitia lui si cu modul de lucru si te intrebi de ce nu este prezent pe toate aparatele foto existente pe piata.
- Vizorul electronic este foarte ok in comparatie cu ce gaseam pe generatiile anterioare de mirrorless-uri. Pe A7R III gasim un ecran OLED cu un refresh de pana la 120cps. Imaginea este cursiva, cu contrast si reproducere a negrului destul de precise.
- Am putut conecta telefoanele destul de repede si simplu la aparat, A7R III oferind atat Bluetooth, cat si WiFi pentru transferul fisierelor din aparat catre telefon. Se poate folosi astfel telefonul si pe post de telecomanda pentru aparat.
- Ecranul rabatabil ofera o flexibilitate limitata, dar suficienta pentru nevoia noastra din aceasta tura foto. Am putut fotografia de la nivelul solului fara sa fim nevoiti sa ne indindem pe jos pentru a putea incadra subiectul asa cum ne-am dorit.
Mai jos va lasam o serie de fotografii facute cu Sony A7R III impreuna cu obiectivul Sony FE 24-70mm F2.8 GM:
Asta a fost aventura #35mediaPhotoTour la Roma impreuna cu aparatul foto Sony A7R III, mirrorless Full Frame, 42,4 MP impreuna cu obiectivul Sony FE 24-70mm F2.8 GM.
Ne puteti urmari aventurile #35mediaPhotoTour si pe Instagram! 😉
e mai bun articolul asta decat multe reviewuri de pe net
scurt si la obiect
Multumim!
Buna ! Vre-o poza cu Pixel Shift ?
Facusem la interior cateva fotografii cu Pixel Shift, dar nu mai sunt sigur care din cele din articol e facuta asa. Fata de un cadru normal retin ca avea un grad de detalii si de contrast mai bun, detaliile aveau parca un aspect mai clar de persepctiva, nu parea la fel de plata imaginea ca cea normala. Vom cauta in arhiva sa vedem daca mai avem cadrele originale ca sa le comparam si revenim in caz ca le gasim.